Dagens aktivering

Var iväg med Figge till julia där hon har sin nya häst inhyrd för att kolla på honom, prova ett par sadlar, och då helt enkelt passade jag på att ta med figge o rida med henne och Madde. Figge var off idag så att säga, ända tills gallopparbetet och hoppningen ;) han gjorde det han gjorde men som sagt, tror han är lite sliten då han gått rätt bra ett tag , så nu får han vila imon och på måndag, så kan fanny rida honom igen på tisdag : )
Jag va nöjd med mitt hjärta idag iaf, för han är ju så underbar i allt annat även om inte ridningen råkar vara den bästa en dag =) Massa kärlek!

När jag hade gjort iordning Figge när vi kom hem och tagit ut honom tog jag in Magge samtidigt som jag hade fått äran att ta hand om idag. Tänkte ju som sagt att han också skulle få ett pass i paddocken, och det fick han :) men fick bli barbacka då min store rumpa inte får plats i lisbeth och Rebeccas sadel riktigt med deras småttinrumpor ; ) och att rida barbacka ibland skadar ju inte :) Magge var som jag trodde väldigt stel i sin hals och sidor och ville mest ställa utåt och gena, icke sa nicke! började o flytta honom för höger och vänster skänkel på ena långsidan, den andra red jag cerpentinbågar längs med och gjorde avbrott, till halt och minskade skritten, sen gjorde jag även likadant i trav, och det var inte lätt! Men men han lossnade helt ok både baktill och framtill till slut och kändes verkligen fin ! sen fick jag inte riktigt fram honom i traven, men den vart bättre än i början! sen.. haha. vågade jag på mig gallopp! han rusar gärna in i galloppen lite, alltså två steg max, sen är det bra, men hah. det satt jag och väntade och spände mig för den första fattningen i varje varv. Sen blev jag lite modigare och då orkade jag slappna av mer = gick mkt bättre! 
sen vart han trött på slutet och släppte rygg o bakben något, men fikämpa på en liten stund till o sen gav jag mig, Jättenöjd! så blev en längre avsrkrittning i skogen :)
 
så han fick komma in sen och få mat och stå inne ca 3 timmar, eftersom jag ändå skulle ut och ge hästarna kvällsmat och så :) 
 
 

Gizzmo fick enbart lite kärlek i hagen och gos :) bara vara alltså, det är nog nyttigt för lillen. : ) 
 
Har vart ute nyss o släppt ute Maggson och gett dom hö, satte mig på en ikea kasse och bara njöt och kikade på dom :) ända tills jag typ blev uppäten. men blir så varm i hjärtat blödiga jag när jag ser vilka underbara okomplicerade hästar jag "har". 
 
Japp. Men nu är det nog typelidags för mig att tänka på refrängen. ska gå upp och jobba imon! Men man måste ju tänka på sina trogna läsare, right ? ;) 
 
Jag och påmo säger godnatt : )
 
Over and Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0