Gårdagens och dagens aktivering

Igår vaknade jag runt 8 snåret då jag och lisbeth skulle ut och rida på frmiddagen, åtminstone jag.
Men hämtade upp lisbeth hos henne så vi slapp ta två bilar :)
hundarna var med och solen sken (inte) o när vi kom till stallet gjorde vi det vanliga alltså gjorde iordning mat, och hämtade hästarna för o göra iordning dom. Dom har börjat fått hösilage nu, jäklar va dom äter ! hah. Det är riktigt gott det ;) 
 
Vi red den lite kortare svängen som innehåller lite trav en länga, och sen väldigt uppskattad gallopp  i slutet Figge blir sån här-   :-DD
avslutade turen med att klättra ca 10 minuter för att stärka o jobba på rygg och bakbensmuskulatur. är noga med att Figge verkligen blir låg o djup i formen när han klättrar för bästa "resultat"! Sen är jag väldigt noga med att han är mjuk och varm när vi börjar klättra! Det var en väldigt trevlig ridtur innan jobbet :)
 
Efter ridturen spolade jag figges ben med kallt vatten, och borstade av honom innan han fick gå in i boxen. :) När jag va klar med figge tog jag ut Gizzmo på stallgången och borstade och myste med honom. aktiverade honom ingenting. Utan bara att han fick göra det vanliga goset ;) 
 
Idag blir det ridning av både Figge och Magge , tänkte ta Magge först men, inser att tiden går och jag tänkte åka ut till julias stall och rida med henne  i deras paddock så får bli magge efteråt :) 
Lägger nog upp arbetet likadant med bägge, det blir mjukgörande övningar som flytta, rygga, igång och avsaktningar, Med magge blir det nog även mycket bågar som cerpentiner osv. då han är väldigt stel i sidorna. Blir en utvärdering av bägge hästarna senare idag, ev blir det en liten tur i paddocken med Gizzmo :) 
 
 
Bjuder på lite bilder från en sen eftermiddag med hästarna i hagen :) lööve.











 
cya!
Over and Out.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

sv: Åhå tack! :) När han kom till mig i maj så var han 147cm, men han har under sommaren vuxit så jag skulle gissa på runt 148 just nu ^^

2012-09-03 @ 02:35:18
URL: http://annalundineriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0